Jak zaprojektować torby z nadrukiem?

Torby z nadrukiem to obecnie jeden z najbardziej popularnych gadżetów reklamowych, obok kubków, smyczy, długopisów czy krówek z logo firmy. Takie torby bawełniane są korzystne pod względem ceny, ekologiczne, wygodne i praktyczne, ale przede wszystkim dają dużo możliwości odnośnie projektowania.

Torby ekologiczne z nadrukiem – trwałość i bezpieczeństwo

torby ekologiczneMimo iż to często wykorzystywany gadżet to każda torba może być unikatowa. Wszystko zależy od tego jak zostanie zaprojektowania. Wszystko zaczyna się od wyboru kształtu torby. Standardowo jest to kwadrat z dwoma uchwytami, jednakowej długości. Torba może być jednak bardziej prostokątna, mniejsza lub większa, czy też być usztywniana i posiadać dno, więc będzie się ,,rozkładać” tak jak prezentowe torebki papierowe. Również długość uchwytów może być różna. Nie są to wielkie różnice, ale wpływają na to jak dużą grafikę można umieścić na torbie, jak również na to, jak chętnie torba będzie wybierana. Kolejna rzecz o jakiej musimy pomyśleć to kolor jaki będą posiadały trwałe torby ekologiczne z nadrukiem. Standardowo jest to kolor w odcieniu złamanej bieli, czyli nie śnieżnobiały, a bardziej naturalny. W ofercie licznych firm znajdziemy także torby kolorowe.

torby ekologiczneWybór białej torby jest dobry wtedy, kiedy nie chcemy tworzyć niczego rzucającego się w oczy, ponadto na białym dobrze wychodzi każdy kolor. Torba kolorowa bardziej się wyróżnia, a ponadto może obniżyć koszty zadruku. Jeśli przykładowo chcemy wydrukować na torbie serduszko to wybierając torbę czerwoną musimy zrobić tylko kontur serca, bez wypełnienia. Całość nadal będzie wyglądała dobrze, a im mniejsza powierzchnia zadruku tym tańsza całość torby. Trzecim i najważniejszym elementem stworzenia torby reklamowej jest oczywiście nadruk. Powinien odznaczać się on wysoką trwałością, dzięki czemu nie wyblaknie na słońcu, ani też nie będzie się spierał podczas prania w pralce. Nadruk zdecydowanie powinien przyciągać wzrok. Musi być czytelny, widoczny z daleka. Małe czcionki i elementy grafiki nie są polecane. Firmy często umieszczają na takich torbach swoje rozpoznawalne logo. Sprawdzają się także chwytliwe hasła reklamowe pisane oryginalną, ale niezbyt ozdobną czcionką.

Grafiki powinny być raczej konceptualne, minimalistyczne, umieszczanie zdjęć jest niepolecane, ze względu na małą powierzchnię zadruku. Można także wykorzystać dwie strony torby i stworzyć dopełniające się lub przeciwstawne nadruki w stylu yin i yang. Fragmenty tekstu lub drobne ozdobne grafiki można umieścić także na uchwytach torby, co będzie bardzo oryginalnym pomysłem.