Co trzeba przygotować na targi branżowe?

Targi wystawiennicze to idealne miejsce, by firma mogła zaprezentować się potencjalnym klientom. W jednym miejscu można spotkać wielu dostawców w tej samej branży, porównać ich oferty i cenniki. Jest to jednak także zagrożenie dla firmy, że może zniknąć w tłumie konkurencji i udział w targach nie przyniesie jej żadnych korzyści.

Druk folderów dobrze wykonany

druk folderówDlatego też przedsiębiorcy powinni się zawsze dobrze przygotować do udziału w takich targach. Odpowiednia oprawa stoiska, jak i liczne gadżety reklamowe sprawią, że jest większa szansa, iż dzięki targom zyskają oni nowych klientów. Pierwszą rzeczą która powinna rzucać się w oczy są ścianki tekstylne, roll-upy, czy banery. Dzięki nim klient widzi z daleka, gdzie znajduje się dane stoisko i czym się zajmuje dana firma. Poza samą nazwą i logo warto jest tam dodać choćby krótki komentarz mówiący o specjalizacji firmy czy jej haśle przewodnim. np. X – najlepsza firma ogrodnicza w Poznaniu, albo Z – specjaliści od motoreduktorów. Branża często pojmowana jest szeroko. Na targach ślubnych znajdziemy fotografów, muzyków, projektantów mody, wedding plannerów, czy przedstawicieli sal weselnych i cateringu.

druk folderówKrótki opis pozwala się zorientować gdzie znajdują się interesujące klienta stoisko. Na samym stanowisku firmowym trzeba zadbać o dobrze zaprezentowaną ofertę produktową. Polecany jest tu dwustronny druk folderów – kraków, druk ulotek, wizytówek. Ulotka czy wizytówka jest dobra, kiedy już udało się nawiązać kontakt z klientem i trzeba mu jedynie przekazać coś z danymi kontaktowymi. Natomiast dwustronnie drukowany katalog jest dobry dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu, a jednak chcą się zapoznać z ofertą różnych firm. Wtedy taki katalog z aktualnymi produktami, ich zdjęciami i opisami (opcjonalnie także z cennikiem) sprawi, że po targach klient może wszystko sprawdzić na spokojnie. Wiele firm decyduje się także na wykonywanie tanich gadżetów reklamowych, które mogą dodawać klientom do katalogów. Są to często długopisy i smycze z nazwa firmy, krówki lub inne cukierki firmowe. Z nieco droższych gadżetów sprawdzają się kubki, koszulki lub torby (bawełniane lub lniane). Wybór gadżetów zależny jest od finansów firmy, jak również od rodzaju jej działalności (branży).

Na targach modowych szybciej ktoś weźmie fajna torbę, a na targach gastronomicznych kubki termiczne. Jeśli nie wiemy na co postawić to najlepszym wyborem będą słodkości oraz praktyczne rzeczy, które zawsze się sprawdzą, jak długopisy. Tak przygotowane stoisko wystawiennicze powinno przyciągnąć klientów.