Filmy korporacyjne z Warszawy – czy warto?

Filmy korporacyjne cieszą się dziś coraz większą popularnością nie tylko wśród dużych, renomowanych korporacji, ale również wśród nieco mniejszych przedsiębiorstw, które dopiero planują poszerzyć swoją działalność. Podstawową funkcją owych materiałów jest bowiem tworzenie pozytywnego, profesjonalnego wizerunku firmy poprzez prezentację zakresu jej działalności.

Filmy korporacyjne dobrze nakręcone

filmy korporacyjne Jak wygląda kręcenie owych materiałów promocyjnych? Na rynku funkcjonuje obecnie wiele firm specjalizujących się w kręceniu tego typu filmów. Pierwszy etap polega więc na nawiązaniu współpracy ze studiem produkcyjnym, które dysponuje wykwalifikowaną ekipą specjalistów do których zalicza się: reżyserów, scenarzystów, dźwiękowców, kostiumologów, osoby odpowiedzialne za znalezienie odpowiednich lokalizacji, operatorów, montażystów, charakteryzatorów oraz profesjonalnych stylistów. Warto przy tym podkreślić, że większość firm zajmujących się kręceniem filmów reklamowych posiada również nowoczesne studia, w których znajduje się profesjonalny, wysokiej klasy sprzęt, w którego skład wchodzą nie tylko kamery, ale również m.in. statywy, nagłośnienie, oświetlenie, zielone ekrany umożliwiające nanoszenie efektów specjalnych oraz zaawansowany sprzęt komputerowy używany na etapie postprodukcji.

filmy korporacyjne Filmy korporacyjne z Warszawy, Krakowa, Poznania, czy Łodzi najczęściej kręcone są jednak w głównych, najbardziej reprezentacyjnych siedzibach korporacji, które często kręcone są z wysokości za pomocą dronów. Warto przy tym zaznaczyć, że w przeciwieństwie do spotów reklamowych, do których angażuje się profesjonalnych aktorów, w filmach korporacyjnych występują przeważnie autentyczni pracownicy zapoznający nas z tym jak wygląda ich praca. Niezwykle istotną osobą na planie filmów korporacyjnych jest więc reżyser, który nie tylko czuwa nad przebiegiem całej produkcji, ale również często instruuje występujących przed obiektywem kamery ludzi jak powinni się zachowywać, by wypaść w filmie jak najlepiej. Choć filmy korporacyjne trwają zaledwie kilka minut, to jednak liczne badania dowodzą, że człowiek najlepiej przyswaja właśnie krótkie, treściwe materiały posiadające wartką fabułę oraz odpowiednio skomponowaną muzykę w tle.

Z tego też powodu filmy korporacyjne przekazują jedynie skondensowaną wiedzę, umożliwiając nam tym samym zapoznanie się z podstawowymi założeniami filozofii danej marki, którą można następnie rozwinąć np. podczas dni otwartych firmy czy szkoleń. Film korporacyjny tworzony jest również z myślą o nowym pracowniku, który dopiero rozpoczyna pracę w danej korporacji.