Aromatyzacja w supermarketach

Każdy człowiek musi robić zakupy, aby zaopatrzyć się w niezbędne do życia produkty. W jego gestii leży tylko, gdzie kupi potrzebne artykuły i ile ich będzie. Jednak specjaliści zajmujący się branżą marketingu, nawet tego nie chcą zostawić tylko naszej ocenie. Starają się jak najbardziej wpłynąć na naszą decyzje, tak aby była ona dla nich jak opłacalna.

Sukces aromatyzacji

aromatyzacjaW pierwszej fazie zapraszają nas więc do reprezentowanych przez siebie, supermarketów. Widzimy różnego rodzaju reklamy w gazetach i telewizji, gdzie promuje się najbardziej korzystne artykuły. Zwykle posiadają one chwytliwe jingle, bądź slogany, które mają się jak najdłużej utrzymać w naszej pamięci. Dzięki temu ludzie zaczynają rozpoznawać dana markę i postrzegać ją jako profesjonalna. Jeżeli bowiem jest ona już długo na rynku i stać ją tak drogie reklamy, to musi być warto skorzystać z jej usług. Jednak prawdziwa manipulacja zaczyna się dopiero jak wejdziemy do takiego supermarketu. Nie mówię tutaj już o specyficznym ustawieniu działów, czy o muzyce, która leci w tle. Jest to coś o wiele bardziej dyskretnego i dzięki temu skutecznego. Jest to neutralizacja zapachów, która pozwala przede wszystkim usunąć nieprzyjemne zapachy z zatłoczonych alejek. Łatwo jest sobie bowiem wyobrazić jak pachniałyby te wszystkie produkty i półki, gdyby taki zabieg nie był stosowany. Oczywiście wtedy nikt nie kupiłby nic w tym sklepie i szybko musiałby on zostać zamknięty. Właśnie dlatego aromatyzacja, znana również jako marketing zapachowy, jest tak ważna w dzisiejszych czasach.

Stosuje się również różne kompozycje zapachowe, jednak jest to już następny zabieg marketingowy. Sama neutralizacja nieprzyjemnych zapachów często wystarczy bowiem, aby nie zniechęcić klienta do zakupów i pozwolić działać innym środkom.